“Ups! så skete det igen!”

Har lige undervist en flok friske butiks ansatte i centrum af Aalborg.  Der er ingen tvivl om at deres chef har beslutte at NU skal butikkens ansatte have et løft og blive skarpere på salg og service.  Der er bestilt ” 5 x Go´morgen  møder”  af en times varighed og i dag var det så 3. gang vi var samlet.  Er sikker på du tænker “Jamen 2 timers undervisning, kan det gøre en forskel?”  Ja så absolut! Vi startede dagen med “5 Gyldne minutter” hvor de ansatte havde mulighed for at fortælle, hvad der var sket af ændringer efter kun 2 timers undervisning! De havde oplevet at via en ændret holdning og andre måder at henvende sig til kunderne på, var der flere kunder som rent faktisk købte i butikken.  Dagen gik hurtigere, de syntes det var sjovere og en ansat fortalte at en kunde var kommet retur og havde sagt “Jeg vil gerne give 5 kr. mere for varen hos jer, for her får man en god service!” De oplevede også at kunderne kom tilbage flere gange.  Kort fortalt havde de ansatte fået succesoplevelser, kunderne var mere tilfredse og butikschefen fortalte at omsætningen var øget.

Pengene til salgskurset er altså allerede ved at tjene sig selv ind på den korte bane og langsigtet er det kun et spørgsmål om at holde kursen og fortsat have fokus på det de lærer via de korte salgs kick off morgenmøder.

I lyset af en artikel i Nordjyske Stiftidende i går søndag d. 10 april “Kunden har aldrig ret” Kan butikschefen og jeg med god samvittighed sige “men sådan er det ikke hos dem, her er kunden rent faktisk i centrum!”

Så Ups! det skete  igen,  Karmacompany i samarbejde med en flok friske butiksansatte har ændret holdning og giver kunderne mere end de forventer.

Salg og service  hånd i hånd med en ændret holdning, giver plus på omsætningen. Hvor svært kan det være!